Una universitat que aposta pel diàleg i el consens

5. Reforçar el diàleg universitari entre estaments, en particular entre docents i discents.

a.En relació amb aquest punt, promoure la substitució del Reglament de Disciplina Acadèmica de la dictadura franquista de 1953-54.

b.Refer la tradició de col·laboració inter-estamental en l’organització d’actes lúdics com la Festa Major, replantejant-ne les bases i donant-li projecció ciutadana.

c.Endegar un procés per a la creació d’una carta de drets i deures dels estudiants vehiculada a través dels òrgans de representació dels estudiants, tal com es va demanar al Claustre UAB de desembre 2011.

d.Promoure la participació del alumnat de tots els graus en la presa de decisions acadèmiques en un sentit de compromís i de responsabilitat. Aquesta participació ha d’ésser part integral de la formació universitària. Les i els estudiants s’han de sentir compromesos amb l’activitat universitària a tots els nivells i han de deixar de ser receptors passius d’informacions.

6. Garantir la transparència en els diferents òrgans de govern de la UAB, així com en les comissions paritàries de negociació. Els òrgans de representació dels/les treballadores i sindicats, han de poder disposar d’informació detallada dels aspectes objecte de negociació i de les seves causes. Sense aquesta transparència no hi pot haver negociació.
  • Les polítiques de personal es determinaran d'acord mutu amb les juntes i comitès que el representen.